Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální práce s prostituujícími
CINKLOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zaměřuje na přiblížení specifik sociální práce s prostituujícími z pohledu sociálního pracovníka. Práce je rozdělena na praktickou a teoretickou část. Teoretická část se zaměřuje na bližší specifikaci zmíněné problematiky, představením nejčastějších a nejtypičtějších nepříznivých jevů, které prostituci doprovází. Také sociální prací s prostituujícími. Praktická část bakalářské práce interpretuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření. Výzkumné šetření proběhlo formou polostrukturovaných rozhovorů se sociálními pracovníky z organizací, které se zaměřují na problematiku prostituce v České republice. Tato část obsahuje také diskutování kvalitativního výzkumného šetření. Výsledkem šetření je zjistit jaká jsou specifika sociální práce s prostituujícími.
Možnosti školy a lokální komunity v systému prevence delikventního chování dětí a mládeže
Pilc, Radek ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Téma této diplomové práce vychází z mého každodenního setkávání se s problémy, názory i bezradností žáků druhého stupně základní školy (12-16 let), jak trávit a využít volný čas v centru velkoměsta a nenechat přitom vzniknout situacím, v nichž se jedinec "naučí" dosáhnout požitku a uspokojení delikventním chováním. Snahou bylo vymezit a popsat základní pojmy související se sociálně patologickými jevy, uvést nejčastější druhy a možnosti prevence. Cílem mojí diplomové práce je proto nalézt odpovědi na otázky: Jaké možnosti v oblasti prevence delikventního chování dětí a mládeže má škola a lokální komunita, jaká je jejich účinnost, zda jsou o těchto možnostech děti a mládež dostatečně informováni a kdo má největší vliv na chování a jednání mladých lidí. Klíčová slova: děti, mládež, sociálně patologické jevy, delikvence, volný čas, prevence, škola
Priority školního klubu
NOVÁKOVÁ, Radka
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na priority školního klubu Základní školy Bernarda Bolzana o.p.s. v Táboře. V teoretické části diplomové práce se zmiňuji o volném čase v souvislosti s dětmi, o historickém vývoji výchovy ve volném čase, o funkcích, formách a činnostech zájmového vzdělávání, vztazích a komunikaci, definici školního klubu a o jeho přednostech, o účastnících školního klubu, o školním vzdělávacím programu a o klíčových kompetencích. V praktické části diplomové práci jsem si stanovila cíl výzkumu, který měl ukázat priority školního klubu. Na základě zkoumaného školního klubu jsem vytvořila hypotézy. Pravdivost či nepravdivost hypotéz měl ověřit dotazník sestavený z výzkumných otázek. K upřesnění výzkumu posloužily doplňující odpovědi strukturovaného rozhovoru s rodiči a s vychovatelkami daného školního klubu. Vyhodnocení dotazníku a rozhovorů přineslo ověření hypotéz.
Ohrožené dítě ve vlastní rodině
MORAVCOVÁ, Michaela
Ve své práci se snažím její čtenáře seznámit s problematikou ohroženého dítěte v rodině {--} týraného, zneužívaného a zanedbávaného a s dalšími jevy, které provázejí zneužívání dětí, s projevy domácího násilí páchaného na dětech a jejich důsledky. Snažím se vyvrátit některé mýty, které jsou zakořeněny v naší společnosti. Z celé řady kasuistik, které jsem získala ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci, Městském úřadě v Chrudimi, v Diagnostickém ústavu v Přestavlkách, v Psychiatrické léčebně Červený Dvůr, v Domě s pečovatelskou službou v Chrasti a ještě v tehdejším ÚSP Slatiňany, jsem zpracovala ty, které jsou charakteristické pro téma bakalářské práce.
Edukační činnost v oblasti primární prevence sociálně patologických jevů na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií
PINESOVÁ, Stanislava
Bakalářská práce s názvem ,,Edukační činnost v oblasti primární prevence sociálně patologických jevů na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií`` se zabývá tím, jak by měla probíhat správná edukace žáků ve školách. Jaké protidrogové programy fungují ve znojemském regionu, jestli se školy řídí Rámcovým vzdělávacím programem, jak funguje Minimální preventivní program na školách a co je to primární prevence. Cílem práce je zhodnotit jak je realizována primární prevence patologických jevů ve školách na okrese Znojmo. K tomuto cíli jsou stanoveny tři hypotézy. První hypotéza se zaměřila na to, zda je edukace žáků v oblasti primární prevence dostatečná. Druhá hypotéza se zaměřila na to, zda ve školách realizují Minimální preventivní program učitelé těchto škol a třetí hypotéza byla zaměřena na to, jak často si školy zvou ke spolupráci na realizaci Minimálního preventivního programu odborníky. Data byla získána dotazníkovým šetřením a rozhovorem s pedagogy. Dotazníkové šetření probíhalo na pěti školách na okrese Znojmo - na třech základních školách (ZŠ Kravsko, ZŠ Šumná a ZŠ Václavské náměstí), na jedné základní škole praktické (ZŠ praktická Znojmo) a jednom víceletém gymnáziu (osmileté gymnázium Znojmo). Šetření bylo vedeno jak mezi žáky, tak mezi pedagogy. Skladba otázek byla taková, že se odpovědi žáků a pedagogů mohly navzájem potvrzovat či vyvracet. Z provedeného šetření tedy vyplývá, že edukace žáků na školách v oblasti primární prevence patologických jevů je nedostatečná, učitelé i žáci uvedli, že protidrogová prevence probíhá ve vyučovacích hodinách minimálně. Ve školách realizují Minimální preventivní programy učitelé těchto škol. Školy zvou ke spolupráci na realizaci Minimálního preventivního programu odborníky 1-2x ročně, jen ve výjimečných případech častěji. Žáci i pedagogové by uvítali častější protidrogové přednášky.
Prevence sociálně patologických jevů na základní škole
MACHUTKOVÁ, Jana
Diplomová práce pojednává o problematice sociálně patologických jevů vyskytujících se na základní škole a o jejich prevenci. Teoretická část je zaměřena na obecnou charakteristiku jednotlivých jevů ohrožující mládež, systém prevence na základních školách a s ním spojenou roli učitele v preventivních programech a v závěru se zaměřuje na zadání pro prevenci, které škola dostává od nadřízených orgánů. Důležitou součástí diplomované práce je analýza minimálních preventivních programů několika základních škol a výzkum na těchto školách provedený je zaměřený na žáky pátých tříd. Smysl výzkumu spočívá ve zjištění informovanosti žáků o sociálně patologických jevech a o zkušenostech s nimi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.